|
Nauka rosyjskiego w Warszawie w szkole rosyjskiego Kalinka.
Poziom zaawansowania:
Uczestnicy kursu umieją porównywać przedmioty, zjawiska. Potrafią opowiedzieć o najbardziej znanych miastach i ich głównych zabytkach. Umieją wypowiedzieć się na temat ulubionej pory roku, dać charakterystykę każdej z pór. Potrafią opisać pogodę, powiedzieć jak może wpłynąć na nasze plany. Umieją opisać obraz. Potrafią powiedzieć, która jest godzina oraz wskazać drogę w mieście oraz kupić bilet w kasie. Znają środki transportu (lądowego, morskiego, powietrznego).
Cel kursu:
Uczestnicy potrafią opisać charakter człowieka, opowiedzieć o swoich wadach i zaletach. Umieją prowadzić dyskusję – zgadzać się, sprzeciwiać, argumentować. Znają leksykę dotyczącą związków międzyludzkich, miłości. Umieją opowiedzieć o wątku miłości w sztuce. Potrafią opisać budynek, mieszkanie, szczegółowo opowiedzieć jak jest ono umeblowane. Umieją zrelacjonować remont lub przeprowadzkę, a także opowiedzieć o filozofii feng-shui. Potrafią opisać sposoby spędzania wolnego czasu, przedmioty które można kolekcjonować. Znają rosyjskie brzmienie tytułów największych światowych bestsellerów i zapis nazwisk ich autorów. Umieją streścić książkę, zrecenzować ją lub polecić znajomemu.
Zakres materiału:
Gramatyka |
Treść i sprawności |
- rząd wybranych czasowników: считать
(кого? кем?), принимать (кого? за кого?),
жениться (на ком?), влюбиться (в кого?)
итересоваться, увлекаться (чем?)
- tworzenie przysłówków od przymiotników
- regularne i nie- stopniowanie przymiotników i przysłówków
- prefiksy zakończone na dźwięczną lub bez- spółgłoskę (развернуть - рассказать)
- fonetyka – dźwięki: ч, ф, ф’, spółgłoski w połączeniu z ь i ъ
- konstrukcje: что ей делать, как мне поступить
- krótka i pełna forma przymiotników
- dopełniacz l.mn. rzeczowników r.żeń typu: коробок, полок, полек
- wymiana samogłoskowa w niektórych czasownikach (выбросить – выбрасывать)
- czasowniki oraz przysłówki ruchu i stanu
- zaimki никто / некто, ничем / нечем itp
- wyrażenie modalności
- przyimek о / об / обо
- pisownia znaku miękkiego i twardego
- pisownia podwójnych spółgłosek w słowach zapożyczonych (программа, теннис)
- tworzenie przymiotników względnych (керамика - керамический)
- zaimek osobowy z przyimkiem lub bez (им – с ним)
- wymiana samogłoskowa wewnątrz rdzenia (умирать - умереть)
- przysłówki: можно / нельзя / возможно
|
- cechy charakteru, zachowanie człowieka, wady i zalety
- cechy charakterystyczne wybranych narodowości*
- określenia typu: почемучка, лежебока, ябеда, сладкоежка
- sprzeciw i zgoda, argumentowanie
- charakter pisma
- szkolna miłość, leksyka związana z miłością, zalotami, małżeństwem
- małżeństwo z rozsądku, dla pieniędzy, z obcokrajowcem*
- aforyzmy dotyczące miłości
- miłość w sztuce, najsłynniejsze pary kochanków
- ulubiony wiersz miłosny*
- dom, mieszkanie, umeblowanie, remont, przeprowadzka
- mieszkać z rodzicami, samemu czy w akademiku?
- opis domu z zewnątrz*
- najsłynniejsze budowle świata*
- filozofia feng-shui
- czas wolny, hobby
- kolekcjonowanie, od czego zaczyna się kolekcja?
- najdziwniejsze kolekcje i kolekcjonerzy*
- nazwy kolorów
- literatura – recenzja książki, streszczenie, rekomendacja
- autorzy i tytuły światowych bestsellerów
- rosyjscy laureaci literackiej Nagrody Nobla
- fragmenty literatury w języku rosyjskim*
|
* propozycje rozszerzenia tematu
nauka rosyjskiego tylko w naszej Szkole Rosyjskiego w Warszawie Zobacz również kursy rosyjskiego w Warszawie
|
|